. Корсунь-Шевченківська Зош №5 - кібербулінг
Корсунь-Шевченківська ЗСШ І - ІІІ ступенів №5
Вівторок, 21.11.2017, 22:21
ГоловнаРеєстраціяВхід Вітаю Вас Гість | RSS

Форма входу

Меню

Фотоальбоми
Ярмарок 2014 [0]

Архів записів

Календар
«  Листопад 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Діти завжди мали свої таємні світи, свої ігри та свої секрети від дорослих.

 Таємничість сучаcного покоління — віртуальна і здебільшого не очевидна для дорослих.

 Дорослих, які не знаються на дитячих «забавках» в інтернеті, лякає віртуальний світ. Вони не можуть зіставити власний дитячий досвід із досвідом своїх дітей, навчити їх чомусь, бути авторитетом для них у цій сфері.

Тут є великий ризик, адже, зіткнувшись із проблемою в інтернет-просторі, дитина не може розповісти про неї батьками через страх, що її не зрозуміють або взагалі заборонять користуватися комп’ютером.

Залишитися ж без інтернету для сучасних підлітків означає не тільки позбутися задоволення грати та переглядати цікавий контент.

В інтернеті підлітки самовиражаються та реалізують свою головну компетенцію — спілкування.

         Що таке кібербулінг?

 Віртуальний світ, як і реальний, несе низку ризиків для дітей. Чи не найнебезпечнішим є кібербулінг.

 Слово «булінг» без префікса «кібер-» відоме здавна й означає утиск, дискримінацію, цькування та інші види жорстокого ставлення однієї дитини або групи дітей до іншої.

Булінг буває:

  • фізичний (побиття, підніжки, блокування, штовхання тощо)
  •  вербальний (словесні знущання, залякування, плітки та образливі вислови, наприклад, про зовнішній вигляд дитини, її вагу, релігію, етнічну приналежність, здоров’я, особливості стилю одягу)
  • соціальний (ізоляція дитини, бойкот, її навмисне відсторонення від групи на перервах, в їдальні, під час позашкільної діяльності тощо)

 

     Про «кібербулінг» заговорили з популярністю соцмереж, у 21 сторіччі. Дослівно з англійської це слово перекладають як «віртуальне бикування».

    Кібербулінгом можна назвати рукотворну агресію, розповсюджувану через новітні інформаційно-комунікаційні засоби з метою нашкодити або принизити людину.

Кібербулери

  • замість підніжок пишуть агресивні смски

· замість стусанів — надсилають повідомлення з погрозами у соцмережі

  •  замість насмішок — розповсюджують конфіденційні дані про однолітків та створюють фальшиві профілі

     Світ, у якому діють кібербулери, начебто не є реальним, але шкода, яку вони можуть завдати, — цілком реальна.

На запитання «Чому діти-булери проявляють агресію щодо підлітків в інтернеті?» — дослідники відповідають:

  • задля реваншу - діти, зазнавши нападок у реальному житті, можуть спробувати бути булерами у віртуальному середовищі

· аби розважитися -  діти банально (і безвідповідально) не усвідомлюють імовірні негативні наслідки своїх вчинків

  • для посилення -  кібербулінг є додатковим засобом посилення жорстокого ставлення до дитини у реальній групі

Поради батькам, щоби зменшити ризик кібербулінгу для своєї дитини:

  • Оволодівайте новими знаннями
  • так як дитину інструктують про правила дорожнього руху та правила користування побутовою технікою, батьки мають регулювати користування дитини новими технологіями;
  •  щоб не залишати дитину наодинці з віртуальною реальністю, батьки мають самі опановувати інтернет, навчатися користуватися планшетом або смартфоном тощо.

 

  • Будьте уважними до дитини
  • уважно вислуховуйте дитину щодо її вражень від інтернет-середовища;
  •  звертайте увагу на тривожні ознаки після користування інтернетом, які можуть вказувати на те, що дитина стала жертвою (засмучена чимось, відмовляється спілкуватися тощо).

 

  • Підтримуйте довірливі взаємини з дитиною
  • доступно розкажіть дитині про кібербулінг, поясніть свою мотивацію: ви піклуєтеся, а не намагаєтеся контролювати приватне життя;
  •  наголосіть, що якщо дитині надходять образливі листи, есемески або виникають інші проблеми в інтернеті, вона може розраховувати на допомогу батьків;
  •  не потрібно погрожувати покаранням за відвідування небажаних сайтів — ліпше пояснити загрозу, яку несуть ці сайти.

 

  • Здійснюйте обмежений контроль
  • можна відстежувати події онлайн-життя дитини через соцмережі, спостерігати час від часу за реакціями дитини, коли вона в інтернеті;
  • щоб запобігти комп’ютерній залежності, регламентуйте час користування інтернетом, адже діти часто втрачають відчуття часу онлайн;
  • вагомим фактором впливу на дітей є позитивний приклад батьків: якщо вони самі просижують години за розвагами в інтернеті, забороняючи натомість дитині, вплив їхніх виховних заходів буде суттєво низький.

 

  • Застосовуйте технічні засоби безпеки
  • для захисту від інформаційних загроз навчіть дитину користуватися спеціальними безпечними пошуковими системами;
  •  можна використовувати програми-фільтри батьківського контролю, які відкривають доступ тільки до обмеженого переліку безпечних сайтів для дітей та блокують шкідливі сайти з недитячим контентом (такі фільтри можна встановити в операційній системі або в антивірусній програмі).

 

  • Формуйте комунікативну культуру
  • роз’ясніть дитині, яка її власна поведінка буде вважатися нормальною, а яка небезпечною чи безвідповідальною
  • зауважте, що спілкування в інтернеті, як і в реальному житті, має бути відповідальним: воно може мати певні наслідки і для самої дитини, і для людей, з якими вона спілкується
  • в інтернеті не варто створювати вигадані образи, реагувати на кожне повідомлення провокативного характеру

Джерело: http://www.pedrada.com.ua/article/1200-qqq-17-m2-06-02-2017-pogovormo-pro-kberbulng-u-den-bezpeki-v-nternet

 

Для учнів

ПедПРЕСА

Copyright MyCorp © 2017 Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz